12 Nisan 2013 Cuma

DIY - Silikon Kolye!

Merhaba kızlar!
Bu kolyeyi yaklaşık bir hafta kadar önce yaptım ama paylaşmak bu güneymiş.
En zevkle yaptığım do it your self projelerinden biriydi bu kolyem.
Takip edenler bilir kolyemi instagramda da paylaşmıştım:)

Daha önce şu blogta görmüş ve çok beğenmiştim.
Gördüğümden beri fırsat kolluyordum yapmak için ama benimki daha küçüğü oldu.
Büyük halinden pek hoşlanmadım açıkçası.

Verdiğim linkte her ne kadar videolu anlatımı varsa da ben de anlatmak istedim size kolye yapımını.
Ben çok sevdim! Umarım siz de seversiniz:)

Malzemeler;
- Silikon Tabanca
- Biraz pamuk
- Sıvı yağ
- Dilediğiniz renk oje


İlk önce pamuğumuza birazcık yağ döküp kolyeyi yapacağımız fayansın üzerine sürüyoruz.
( Silikonu fayanstan rahatça çıkarabilmek için )
Bir yandan da silikon tabancamızı ısıtıyoruz:)




Bu şekilde istediğimiz büyüklükte noktalar yapmaya başlıyoruz silikon tabancamızla.


Noktalarımızı yukarıdaki gibi bir araya getiriyoruz.
Bu arada ben kolyeyi yaparken gördüğünüz gibi parçalar yapıp sonradan birleştirdim.

Yaptığımız parçaları fayansın üzerinde biraz kurumaya bırakıyoruz.
Maksimum 1 saat kadar.



Kuruduktan sonra fayastan birazcık zorlanarak parçalarımızı çıkartıyoruz.
Bağlantıları koparmamaya özen göstererek.
Parçalarımızın hepsini yan yana koyup bu sefer bütün parçalarımızı birleştiriyoruz ve şeklimiz belli olduktan sonra kenar kısımlarına kolyemizin ipi ya da zinciri için ( tercih sizin ) yine silikon tabancamızla parça yapıyoruz.




Ve işte kolyemiz bu şekli alıyor.
İyice kuruması için ben 2-3 saat beklettim.

Kuruduğundan tamamen emin olduktan sonra kolyemizi bir naylonun üzerine alıyoruz ve istediğimiz renk ojeyle boyuyoruz.
İlk katını sürdükten sonra dışarı çıktım ve geç geldim.

Kolyeye bakmak hiç aklıma gelmedi.
Ertesi sabah kalktığımda kolyenin biraz şeffaf olduğunu gördüm ve bir kat daha oje sürdüm.
Tamamen kuruduğuna emin olduktan sonra kenar kısımlarından süet ipimi geçirdim vee kolyem hazır!




 Ben çok sevdim kiiii!!!:):):)











18 yorum:

  1. Aşırı güzelll :)Ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık,çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. canım bu harika olmuş yaa :) tabancam olsa bende yapardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silikon tabancası her derde deva bir an önce almalısın bence:):):)

      Sil
  4. süper olmuş bnde deneyeceğim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. yaratıcılık die buna denir
    çok zevkli bir takı olmuş
    ellerine sağlık canım gamzemm;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benimmmm teşekkür ederimmm canım gözdem:):):)

      Sil
  6. çok güzel olmuşş

    http://jassmeenmode.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel ve çok orijinal, eline sağlık canım;)ben de yapmazsam çatlarım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım yap sen de yap valla rengarenk tam yazlık:)

      Sil
  8. Harika olmus! Ah becerebilsem ben de hemen yaparim! Bnce bu guzel kolye icin bi hediye cekilisi yapmalisiniz ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hediye çekilişini düşünmüyo değilim aslında. Çok yakında gelebilir belki:):):)

      Sil
  9. Çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil